Przy zakupie karnetu nie
pobieramy wpisowego ani żadnych
dodatkowych opła
t :)


KARNET GRATIS
- zapytaj w recepcji
i przyprowadź przyjaciół :)


PORA DLA SENIORA
- wywiad z Teresą Popowicz

 

 

 

Znajdujesz się aktualnie w: Oferta » Masaże
Dziś jest Środa, 18 Października 2017, godz.  
 

Sauna i łaźnia parowa

Finowie uważają, że sauna jest szczególnym miejscem, niemal świętym, gdzie obowiązują specjalne zasady pobytu. W saunie nie należy głośno mówić, używać nieprzyzwoitych słów, kłócić się. Przyrzeczenia dane w saunie są wiążące, a ktoś, kto je złamie, traci twarz na zawsze. W saunie odpoczywa się, leczy ciało i duszę. W saunie także załatwia się ważne sprawy, nie tylko prywatne, ale i zawodowe a nawet państwowe. Sauna łączy wiec rodziny, przyjaciół, współpracowników, czasem nawet narody.

Mam nadzieję, że informacje na temat korzystania z sauny / łaźni uczynią pobyt i relaks przyjemnym i bezpiecznym.

Teresa Popowicz
Szefowa Bodyfit® Fitness & Wellness Klub

Informacje

  • Przed skorzystaniem z Sauny/ łaźni zapoznaj się z INFORMATOREM
  • Do pomieszczenia odnowy biologicznej wchodzimy w klapkach, po uprzednim pozostawieniu w szatniach okryć wierzchnich i obuwia
  • Do kabin wchodzimy wyłącznie boso po uprzedniej kąpieli całego ciała
  • W Saunie siadamy na ręcznik

O zdrowotnym działaniu tradycyjnej Sauny Fińskiej

Wysoka temperatura sauny fińskiej (70° - 100° C) i niska wilgotność powietrza w kabinie (5-20%) powodują silne przegrzanie skóry i przynoszą następujące efekty:

- przyśpieszają procesy przemiany materii i hamują rozmnażanie się wirusów i bakterii chorobotwórczych
- zmuszają system krążenia do większego wysiłku, co wzmacnia mięsień sercowy i powoduje obniżenie rozkurczowego ciśnienia krwi.

Sauna działa usprawniająco na układ oddechowy, krwionośny i wydalania. Działa odprężająco i relaksująco, zwłaszcza po wysiłku fizycznym.

W saunie nie tylko się odprężysz, uwolnisz od stresu i odczujesz kojące, uśmierzające bóle działanie ciepła. Wysoka temperatura otoczenia powoduje także usuwanie z organizmu różnorodnych substancji toksycznych, oczyszczenie skóry, silniejsze ukrwienie i spalanie kalorii. Jest to świetny sposób na pozbycie się nadwagi i ogólną poprawę samopoczucia.

Przeciwwskazania do korzystania z sauny

  • Niewydolność krążenia
  • Choroba wieńcowa
  • Nadciśnienie tętnicze
  • Padaczka
  • Stany zapalne narządów miąższowych
  • Choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy
  • Zaburzenia wydzielania potu
  • Ostre choroby zakaźne
  • Cukrzyca
  • inne zaburzenia metaboliczne

Zawsze należy przerwać kąpiel, jeśli poczujemy się źle.

Wskazane jest, by sauna była ostatnią czynnością dziennego programu zajęć. Dlatego do sauny idzie się najlepiej w godzinach przedwieczornych lub wieczorowych. Jak się okazuje, ta pora dnia poświęcona na kąpiel w saunie, jest najbardziej optymalna z punktu widzenia fizjologii człowieka.

Relaks

W naszym klubie do relaksu przeznaczony jest ogród wypoczynkowy. Możemy tam wypocząć na leżakach. Jeśli zamierzamy przebywać tam nago, należy podłożyć sobie suchy ręcznik, jeśli chcemy pozostać okryci, najwygodniej jest założyć szlafrok.

Tradycja kąpieli parowej wywodzi się ze starożytności. W kulturze Greków i Rzymian zajmowała ważne miejsce w obrzędach higieny osobistej. Niskie temperatury kąpieli w łaźni parowej w zakresie 43 °C - 46° C, do tego relatywnie wysoka wilgotność powietrza 100 %, stwarzają najdogodniejsze warunki do idealnego odprężenia i odpoczynku. Działanie łaźni parowej jest częścią szeroko pojętej hydroterapii. O ile tradycyjna sauna fińska poprzez wysoką temperaturę powoduje pocenie się i tą drogą wydalanie ze skory procesów przemiany materii, o tyle para wodna, często wzbogacona naparami z ziół i olejkami eterycznymi, wnika w skórę i wypłukuje z niej szkodliwe produkty. Głębokie nawilżanie i odżywianie skóry - naszego największego organu czyszczącego i odżywiającego, działa kosmetycznie i leczniczo.

Najważniejsze wskazówki

  • Przed korzystaniem z sauny osoby po 50 i kobiety w ciąży powinny zasięgnąć porady lekarza
  • Do zabiegów nie należy przystępować po obfitym posiłku ani w stanie głodu, do sauny wchodzimy co najmniej 1 godzinę po jedzeniu.
  • Ludziom zdrowym, biorącym kąpiel w celach profilaktycznych, zaleca się korzystanie z sauny do trzech razy w tygodniu
  • Dobra kąpiel, to przynajmniej dwa - trzy seanse po 15 minut każdy (czas pobytu mierzymy przy pomocy piaskowej klepsydry)
  • Wychodząc z sauny bierzemy natrysk z letniej wody od stóp do głowy, nie odwrotnie.
  • Następnie odpoczywamy do 30 minut, relaksując się w wygodnej pozycji w pomieszczeniu przeznaczonym do wypoczynku. W tym czasie, w sposób umiarkowany uzupełniamy płyny i sole mineralne w organizmie
 
 
 
Zapisz się na zajęcia
 
Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności.
Projektowanie stron: ARTECH Agencja InteraktywnaARTEH CMS