Przy zakupie karnetu nie
pobieramy wpisowego ani żadnych
dodatkowych opła
t :)


KARNET GRATIS
- zapytaj w recepcji
i przyprowadź przyjaciół :)


PORA DLA SENIORA
- wywiad z Teresą Popowicz

 

 

 

Znajdujesz się aktualnie w: Oferta » Zajęcia grupowe
Dziś jest Niedziela, 24 Września 2017, godz.  
 

TRENING FUNKCJONALNY

Wszechstronny, bezpieczny trening. Trening Funkcjonalny  to nowoczesne i holistyczne podejście do treningu, którego podstawowymi zasadami są wielostawowość ćwiczeń - odejście od ćwiczeń izolowanych, stosowanych w kulturystyce oraz funkcjonalność ćwiczeń, czyli ich użyteczność imitująca ruchy codziennego życia. To grupa ćwiczeń rozwijających balans, propriocepcję, stabilizację oraz siłę. Wyróżnikiem ćwiczeń w treningu funkcjonalnym jest zastosowanie takich urządzeń, które pozwalają na niczym nieskrępowany, nieograniczony, wielopłaszczyznowy ruch, aktywizujący do pracy całe ciało i umysł. Używamy w nim m.in. sprzętu balansującego, dysków i piłek stabilizujących, Bosu, równoważni, ciężarków, piłek lekarskich. 

 

Popularność funkcjonalnego treningu jest coraz większa zarówno wśród trenujących różne dyscypliny sportowe jak i w klubach fitness na świecie. Skupia się na ćwiczeniu kilku mięśni i stawów na raz, naśladując ruch specyficzny dla danego sportu czy aktywności fizycznej, a nie izolowaniu ich na tradycyjnych maszynach. Typowy trening na siłowni polega na izolowaniu mięśnia na maszynie lub z ciężarkami, często w pozycji siedzącej i buduje mięśnie używane tylko na siłowni. Mięśnie są mocniejsze, co jest niezbędnym komponentem każdego programu, ale nie jest efektywnym treningiem jeśli chodzi o zapobieganie kontuzjom, nie trenuje specyfiki ruchu, balansu ani zwinności, które potrzebne są nam i w sportach i w życiu codziennym. W odróżnieniu od treningu kulturystycznego, nie osiągniemy wzrostu objętości masy mięśniowej, lecz korzystnie wpłyniemy na poprawę gęstości mięśni i ich napięcia.

Dzięki treningowi funkcjonalnemu możemy pracować nad poprawą kondycji, siły i szybkości oraz zwiększać gibkość i zakresy ruchów a także poprawiać naszą sylwetkę. TF kładzie nacisk na pracę mięśni brzucha, pleców i miednicy jako naszych stabilizatorów, które odgrywają najważniejszą rolę w każdym sporcie i aktywności codziennego życia oraz koordynuje wszystkie mięśnie potrzebne do wykonania ruchu w różnych płaszczyznach.

 

Zalety treningu funkcjonalnego - dla lepszej jakości życia. 
Dzięki nauczeniu się jak poprawnie wykonywać czynności ruchowe, które są notorycznie powtarzane w naszym życiu, możemy podnieść jakość naszego życia. W jaki sposób? Poprzez odpowiednią postawę ciała, poprawne oddychanie, dobrą kolejność i skoordynowanie ruchów. W czasie treningu funkcjonalnego dochodzi do zapisywania w centralnym układzie nerwowym efektywnego, bezpiecznego aktu ruchowego. Z upływem czasu dana czynność ruchowa staje się aktem praktycznie odruchowym, nieświadomym. Dzięki temu nawet w trudnych, nietypowych warunkach możemy ją wykonywać bezpiecznie, szybko i efektywnie.  

 

Ciekawy trening prozdrowotny  
Trening funkcjonalny, dzięki równomiernej stymulacji całego organizmu wyrównuje napięcia mięśniowe, wzmacnia i tonizuje ciało. Specyfika treningu pozwala stworzyć system ćwiczeń dający się zastosować w każdej grupie wiekowej i w każdym stopniu zaawansowania sprawności ruchowej ćwiczących.  W codziennym pędzie nie zapominajmy, jak ważne jest nasze ciało, silny, sprawny organizm i świetne samopoczucie. Regularny trening funkcjonalny pozwoli nam lepiej zmagać się z codziennym nawałem obowiązków. 

 

Informujemy naszych Klientów, że dbając o zadowolenie i poprawę jakości treningów, stworzyliśmy funkcjonalną przestrzeń treningową. Oddajemy również do Waszej dyspozycji wspaniały OKTAGON jako ekscytujące i ciekawe urządzenie do treningu funkcjonalnego - w małych grupach oraz do treningu personalnego. Nie brakuje też innego sprzętu treningowego, do dyspozycji macie m.in. piłki lekarskie, kettelbells, pilki gimnastyczne, bosu, dyski i taśmy TRX. Mamy nadzieję, że nowa, ciekawa strefa skutecznie Was zmobilizuje do większej aktywności i pozwoli z satysfakcją zrealizować założone cele treningowe.  

 

Najważniejsze korzyści treningu na Oktagonie: 

  • Trening całego ciała w jednym miejscu
  • Możliwość treningu grupowego - klatka umożliwia trening aż do ośmiu osób naraz
  • Uatrakcyjnienie treningu pozwalające uniknąć monotonii cyklicznych treningów
  • Świetnie uzupełnienie treningów po rechalibitacyjnych
  • Idealny do treningu osób o różnych stopniach zaawansowania - od amatora do profesjonalnego sportowca. 
 
 
 
Zapisz się na zajęcia
 
Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności.
Projektowanie stron: ARTECH Agencja InteraktywnaARTEH CMS